PAINE DE CASA


250g faina integrala de grau
250g faina integrala de secara
1 plic drojdie uscata
1/2 lingurita sare
2 linguri ulei de masline
300ml apa calduta
Mod de preparare:


Intr-un lighenus se pun cele doua feluri de faina, drojdia, zaharul, sarea si se amesteca usor, apoi se face loc la mijloc, se adauga uleiul si apa calduta. Se framanta un aluat nu foarte cosistent circa 20 de minute. Se acopera cu un servet curat si se lasa la crscut 1 ora. Aluatul trebuie sa stea la cald si ferit de curent rece. Dupa ce a crescut se inparte aluatul in formele pe care le dosriti.Eu am facut o paine normala.Se pune aluatul intr-o forma de cozonac,se mai lasa la crescut 15 minute,Se baga in cuptorul preicins la 200 g C pentru 15 minute, apoi se reduce focul la 180 g C si se mai lasa 25 de minute. Cine doreste poate adauga si seminte de in in aluatul de paine.

2 comentarii:

  1. Am sa-ti fur si eu reteta de paine!
    Imi place!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cumpar de la plafar faina de tot felul, seminte de in, de secara. Imi place la nebunie painea asta. Am facut tot felul de combinatii.

    RăspundețiȘtergere