PRAJITURA CU BRANZA

Aztazi mi-a facut cu ochiul prajitura cu branza de la Samyra,si cum aveam in casa mai toate ingredientele m-am apucat de lucru


Acum am sa va spun cum am facut-o eu.Foarte putin diferita de cea a Samyrei.

Pentru aluat:

250g faina

un praf de sare

100g zahar

125g unt

1 ou

Se freaca untul cu zaharul si un praf de sare,se adauga oul si la sfarsit faina,se obtine un aluat omogen care se lasa la congelator 1/2 ora,pus intr-o folie de plastic.

Pentru umpultura:

1 borcan de compot de piersici (se folosesc doar piersicile,asa ca le lasam din timp la scurs,sunt bune cele taiate in jumatati)

700g branza grasa de vaci

100g zahar

250ml frisca lichida

5 oua

1 plic praf de budinca de vanilie de la Dr.Oetker

1/2 plic praf de frisca tot de la Dr.Oetker

2 plicuzi zahar vanilat

coaja rasa de la o lamaie

un praf de sare

Se amesteca bine branza cu zaharul,vanilia ,coaja rasa de lamaie si praful de sare.Apoi se aduga frisca lichida(nu trebuie batuta,se puna asa lichida),apoi cele 5 oua care se amesteca bine,praful de budinca si praful de frisca.Se omogenizeza totul.

Se ia o forma rotunda de tort(26cm) cu fundul detasabil,se unge bine cu unt si se tapeteaza cu hartie pergament.

Se scoare aluatul din congelator si se da forma dupa marimea formei de tort.Se aseza cu grija,inclusiv pe marginile laterale ale formei.Se toarna compozitia de branza,iar deasupra se aseaja jumatatile de piersica cu gura in jos.Se baga la cuptorul preincalzit la temperatura de 180gC timp de 50-60 de minute.Timpul de coacere tine de cuptorul fiecaruia.Se scoate ,se lasa la racit, apoi se taie.



Intrucat eu am avut mai muta branza de vaci decat era scris in reteta Samyrei,am adaugat 1 ou in plus,si pentru siguranta reusitei am adaugat si jumate plic de praf de frisca.

Un comentariu: